Galskému kohoutu jsme zatnuli tipec

16.11.2015 23:07

HC Vítkovice Steel   -   FRANCE U16    7 : 0    (2 : 0) (1 : 0) (4 : 0)

Ve středu 4.11.2015 si nás vybral reprezentační tým Francie U16, jako sparing-partnera k vzájemnému přátelskému utkání. Zápas se odehrál na naší hlavní hale. Když jsem se díval do soupisky Francie, tak hráči byli poskládáni z celé Francie a byly to výhradně ročníky 2000. Pouze jeden hráč byl ročníku 99. Jmenoval se Vialatte Théo, hraje za Clermont a měl dres číslo 13. Jejich, dle mého názoru nejlepší hráč se jmenoval Plagnat Antonin měl číslo 17 a hraje za tým HC 74. Ze jména Antonin se dá možná usuzovat, že tam budou nějací čeští předci.  

Hráli jsme na hlavní hale a k dispozici byla i kostka nad ledem. Když jsem se jen tak pro zajímavost ptal, co bylo příčinou, že časomíru budeme mít možnost sledovat na kostce. Bylo mi odpovězeno, že chlapi z časomíry mají mezi sebou nového člena a tento zápas byla ideální příležitost si práci s kostkou vyzkoušet. No píšu to zase jen proto, aby jste i vy mohli nakouknout pod pokličku přípravy zápasu. Byl to zahraniční soupeř, tak jsem trochu oprášil své anglické jazykové neznalosti. Takže jsem si zopáknul už klasické věty, fráze: Dobré odpoledne. Kdo je vedoucí týmu? Jakou budete mít barvu dresů? Jaká byla vaše cesta? Hodně štěstí. Mnohokrát děkujeme. Zápis vám zanechám v místnosti rozhodčích. Tato příprava ovšem nebyla potřeba, protože v realizačním týmu Francie byl český člověk a to na pozici trenéra brankářů. Jmenoval se Neckář František a s ním jsem se bavil po „našimu“. Respektive já jsem mluvil po „našimu“ a on mluvil česky. Soupisku Francie mi dal poměrně dost pozdě před zápasem, takže jsem musel rychle nadatlovat do Zápisu o utkání jména hráčů, které na mně působili dost cizokrajně. Navíc jsem se pobavil, když jsem mu říkal, ať zápis podepíše i za hlavního kouče a vedoucího týmu, což se u nás běžně děje, bo není čas. Franta říkal, že to musí podepsat přesně ty osoby, co jsou uvedeny v zápisu a že „frantíci“ jsou na to dost hákliví. Sehnat podpisy trvalo dalších 15 minut, ale všechno bylo v „richtiku“. Takže ze svých naučených anglických frází jsem použil jen Good Luck a na závěr Thank you very much. Bohužel jsem si nezopakoval fráze typu: Toto je opravdu reprezentační výběr Francie? Promiňte nám, že jsme vám dali takový kotel. Nic si z toho nedělejte, hráli jsme dne výjimečně dobře a další podobné, slušnostní věty.

Takže úvod je za námi a jdeme do zápasu.

Ve 3 minutě byl vyloučený hráč Francie číslo 22 Zavani Arthur, který hraje za Avignon. Běžně jména v článcích nepíši, ale v tomto případě udělám u hráčů Francie výjimku. Tento hráč byl vyloučený na dvě minuty za Charging. Jelikož to byl mezistátní zápas, tak i ten se psal v jazyce imperialistů. Charging po „našimu“ je napadení. Přesilovku jsme využili a ujali jsme se vedení v zápase 1:0. Hráli jsme dále a jednoznačně jsme byli lepším týmem. Francouzští kluci, i když to byly ročníky 2000, tak byli spíše menšího vzrůstu a působili na mně takovým trochu zakřiknutým, možná nesehraným dojmem. Ve 14 minutě putoval na trestnou lavici další reprezentant. Byl to hráč číslo 8 Plaquevent Nicolas, který hraje za Rouen. Dopustil se trestu Hooking, což je hákování. Pobyt na trestné lavici si ovšem moc neužil, protože za 4 vteřiny už šel zpátky ke svému týmu. Dali jsme gól a vedli jsme 2:0. Takto skončila i první třetina. Poměr střel 11:6.

Druhá třetina začala našim vyloučením. Ve 22 minutě se dopouštíme Elbowing. To je normální faul loktem. Hrajeme ve čtyřech hráčích na ledě, ale na naší hře to není nějak poznat, že jsme v oslabení. Skóre je stále 2:0, i po skončení našeho trestu. Ve druhé třetině se hra tak trochu vyrovnala, jako by se Francouzi už rozkoukali. V polovině zápasu střídáme brankáře. Ať si oba brankáři mohou říct: Hrál jsem proti Francii. Ve 31 minutě hrajeme přesilovku opět. Vyloučený je hráč číslo 21 Sentieys William. Hraje za Evry-Viry. Dostal 2 minuty za Tripping, což je podražení. Přesilovku tentokrát ale nehrajeme příliš dlouho, protože se vylučuje i na naší straně za Slashing, za sekání. Ve 34 minutě už jsou síly na obou stranách vyrovnány a na světelné kostce nad ledem svítí stav 2:0 v náš prospěch. Ve 35 minutě je opět vyloučený náš soupeř. Jsou to 2 minuty za Tripping a postiženým hráčem je s číslem 11 Belharfi Rayan, který působí v Amiens. Naše přesilovka končí ve 37 minutě a využít jsme ji nedokázali. Ve 38 minutě dáváme první gól ze hry. Vedeme 3:0. A tímto stavem končí i druhá třetina. Poměr střel 11:9.

Ve druhé třetině předvedla Francie asi svůj nejlepší výkon. Ve třetí třetině ji evidentně došly síly. Ve 42 minutě hladce zvyšujeme 4:0. Neuběhlo ani 30 vteřin a už vedeme 5:0. Ve 44 minutě se hráč číslo 7 Palat Andréa hrající v Anglet, dopouští faulu Hooking a je nařízeno Penalty Shot neboli trestné střílení. Toto trestáme a vedeme 6:0. Máme jednoznačnou herní i územní převahu. Ve 47 minutě je vyloučený další Francouz. Číslo 5 Couland Yohan z Gap usedá na lavici co je naproti střídaček. Naše herní výhoda už pomalu končí a přesto ji využíváme a upravujeme skóre na 7:0. Stále jsme při chuti. V 59 minutě jde zahřívat trestnou lavici Aymard Jérémy s číslem 10. Působí v Briancon a tam určitě nejsou rádi, že se dopustil Slashing. Toto vyloučení už netrestáme, ale jen v poklidu dohráváme. Mezinárodní přátelský zápas s francouzskou reprezentací končí, musím říct jejich debaklem 7:0. Le pardón France!

Poměr střel 10:8. Trenér po utkání trefně poznamenal: „Tak na Francii asi ještě máme.“